dinsdag 20 maart 2012

De zoektocht...

Ik denk dat ik zeker zo'n 2 jaar bezig ben geweest met zoeken. Zo mooi vond ik dat, maar hoe kwam ik aan dat glas? Ik wil wel dat zo'n mooie hanger lang mee gaat.

Ik had ooit ergens een hanger gezien die men zelf had gesoldeerd:


Ik vond zelfs wat beters. Heel mooi afgewerkte hangers, waar ik zelf met een glaze een afbeelding kon "vastzetten" aan het glas, zonder luchtbellen of vermindering van kwaliteit én UV-bescherming. Ze moesten alleen uit Amerika komen, maar dat was geen probleem voor de meneer van de post.
Daarna gezocht naar afbeeldingen. Ik was al heel lang verliefd op de romantische Franse stijl, dus dat was snel gekozen. Ook vond ik een afbeelding van een schilderij waar zoveel kleur en precisie in zat, dat ik er gelijk verliefd op was geworden:


Via pinterest (een heel verslavend medium om leuke plaatjes, blogs, recepten, turorials enz. te verzamelen op een overzichtelijke manier) kwam ik een soortgelijk schilderij tegen en ja hoor!

Het gaat om de Engelse schilder John William Waterhouse uit de 19de eeuw. Veel van zijn schilderijen zijn op Griekse mythen gebaseerd en hebben vrouwen als onderwerp. Fantastische lichtinval en schaduwen, gedrapeerde stoffen die juist de vrouw haar silhouette lijkt te benadrukken en peinzende gezichtsuitdrukkingen die een dromerig geheel vormen zijn zijn handelskenmerk.
Het meest bekend is het schilderij van The Lady of Shalott die op Lancelot wacht.


Een ander, Psyche die de tuin van Cupido binnengaat, vind ikzelf heel mooi. Deze heb ik ook gebruikt voor een hanger:


Zo, de les in kunstgeschiedenis is weer afgelopen. Wat is jullie inspiratie? Een bepaalde tijd, een geliefd stuk, of een kunststroming? Ik ben benieuwd...

2 opmerkingen:

  1. Via via op je blog terecht gekomen en natuurlijk was ik nieuwsgierig naar je webshop. Wat een mooie hebbedingetjes en die heb ik gelijk op mijn verlanglijstje gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Strange "water hack" burns 2lbs overnight

    Over 160 000 women and men are losing weight with a easy and secret "liquids hack" to drop 1-2lbs every night while they sleep.

    It is effective and works every time.

    Here's how to do it yourself:

    1) Go get a glass and fill it with water half glass

    2) Now follow this proven HACK

    so you'll become 1-2lbs skinnier when you wake up!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie!

Thank you for your comment!